Otvoriť si vlastný módny boutique je určite vynikajúci nápad na podnikanie. Pretože nové módne trendy a zároveň snaha páčiť sa, tu bude vždy. A povedzme si pravdu – ženy jednoducho budú nakupovať večne! Je teda veľká pravdepodobnosť, že takýto typ podnikania môže mať úspech. Na čo však treba myslieť pri jeho začiatkoch?
1. Rozhodnite sa, čo vlastne budete predávať
Byť zameraný na určitú cieľovú skupinu je fajn. A najmä v prípade, ak sa Vám podarí objaviť dieru na trhu a predávať čosi, čo ešte nikto v okolí neponúka. Čo tak otvoriť si boutique s nejakou špeciálnou dizajnérskou značkou? Alebo môže byť Vaše zacielenie o čosi všeobecnejšie. Napríklad si môžete otvoriť boutique pre moletky.
2. Preskúmajte konkurenciu
Zistite si, aká je Vaša potenciálna konkurencia. Koľko podobných butikov je v okolí? Oplatí sa vôbec prichádzať na trh? Ste schopný priniesť niečo nové a zaujímavé? Čím sa od konkurencie odlíšite? Prieskumu venujte dostatok času. Pokojne si všetkých potenciálnych konkurentov prezrite osobne. Uvidíte, že načerpáte cenné inšpirácie a získate potrebné informácie.
3. Vypracujte si podnikateľský plán
Alebo ešte lepšie, obráťte sa na odborníkov, ktorí Vám podnikateľský plán vypracujú. Získate podrobný prehľad o tom, do čoho vlastne bude potrebné investovať, čo vlastne máte robiť, aké „papiere“ si vybaviť a podobne. Až potom, čo si prezriete tento podnikateľský plán, by malo padnúť konečné rozhodnutie. Či do biznisu idete alebo nie!
4. A čo kapitál?
Máte na začiatok dostatok vlastných zdrojov alebo budete potrebovať finančnú injekciu? Ako začínajúci podnikateľ môžete požiadať o podnikateľský úver.
5. Nájdite si dodávateľov
Samozrejme, musíte si zohnať aj dodávateľov, ktorí Vám budú dodávať tovar za výhodné ceny. Výhodne nakúpite napríklad vo veľkoskladoch alebo takzvaných outletoch. Nájsť si však kvalitného a spoľahlivého dodávateľa nie je jednoduché. Odporúčame si trošku „zasurfovať“ na webe, kde máte možnosť osloviť aj zahraničných dodávateľov.
6. Zamestnanci a priestor
Samozrejme, potrebovať budete aj vhodné podnikateľské priestory a kvalitný personál. Aspoň zo začiatku však môžete v butiku pracovať aj Vy, kým sa trošku nerozbehnete. Dostatok času venujte aj zariadeniu priestorov. Tak, aby sa vo Vašom butiku zákazníci cítili vynikajúco a radi sa sem vracali.
Autorské právo: jjspring / 123RF Reklamní fotografie